new products--pop dot diy pinwheel bows

http://www.hipgirlclips.com/store/images/no-liner-bottle-cap-combo.jpg

http://www.hipgirlclips.com/store/images/7-8-grosgrain-ribbon-soft-ball.jpg
http://www.hipgirlclips.com/store/images/7-8-dizzy-bees-ribbon-grosgrain-combo-.JPG
http://www.hipgirlclips.com/store/images/ladybug-applique-red-dot.jpg
http://www.hipgirlclips.com/store/images/half-wrapped%2050mm-snap-clips.jpg
http://www.hipgirlclips.com/store/images/flat-back-pearl-shpk.JPG

Go Back   Hip Girl Boutique Free Hair Bow Instructions--Learn how to make hairbows and hair clips, FREE! > Search Forums

Showing results 1 to 25 of 42
Search took 0.04 seconds.
Search: Posts Made By: SarahBeth
Forum: How to make... 11-09-2011, 11:10
Replies: 2
Views: 1,107
Posted By SarahBeth
Birthday tutu set question

I'm making my niece a birthday tutu and t shirt and have a few questions...

1. For t shirts that have the name and picture on it like this......
Forum: How to make... 11-04-2011, 10:45
Replies: 3
Views: 614
Posted By SarahBeth
Re: Tutu tutorial

Just go on youtube and search for no sew tutu tutorial. There's a million videos for it. All u need is tulle, elastic, scissors and measuring tape
Forum: How to make... 11-03-2011, 10:43
Replies: 10
Views: 1,118
Posted By SarahBeth
Re: Tutu help

I do that, too!!
Forum: How to make... 10-31-2011, 11:23
Replies: 12
Views: 955
Posted By SarahBeth
Re: Tutu makers help!!

Thanks! NEVER AGAIN THOUGH! lol...at least not a double layer one. doing the whole first layer(white) was fine, but then having to do the whooooole top part in black....jeez all together with cutting...
Forum: How to make... 10-31-2011, 11:21
Replies: 10
Views: 1,118
Posted By SarahBeth
Re: Tutu help

If it helps at all, I just did tutus for twins who were 4 and I used 8 yards on each one. they were nice and poofy :D
Forum: How to make... 10-29-2011, 08:55
Replies: 16
Views: 1,802
Posted By SarahBeth
Re: Clip in feather extensions

How is that possible?? I've done it in my friends hair just sittin around at my house being bored...so ur saying that if you put one in at a craft fair or something, and don't have a posted...
Forum: How to make... 10-29-2011, 08:51
Replies: 12
Views: 955
Posted By SarahBeth
Re: Tutu makers help!!

haha alright, good to know! :smile:
Forum: How to make... 10-28-2011, 03:55
Replies: 12
Views: 955
Posted By SarahBeth
Re: Tutu makers help!!

waaaaaaaait lol, when u guys say u use that much, do u mean 200 yards like from the 6 inch spools with 25 years on each? cuz i mean/use the yards from the bolt
Forum: How to make... 10-28-2011, 03:46
Replies: 12
Views: 955
Posted By SarahBeth
Re: Tutu makers help!!

whoaaa u guys use that much??? I just did a tutu for a 20 year old and used 14 yards. and it's suuuuper poofy. i couldnt even imagine how you'd fit 200 yards on the elastic....
Forum: How to make... 10-28-2011, 03:42
Replies: 16
Views: 1,802
Posted By SarahBeth
Re: Clip in feather extensions

Th's kind of dumb that they say u need a licence in some states...especially when they sell all the tools at sally beauty supply where any person can buy them. and honestly, who cares lol....it's not...
Forum: How to make... 10-26-2011, 09:32
Replies: 35
Views: 4,923
Posted By SarahBeth
Re: Cheap & EZ Tulle Cutting Tutorial

This is a great idea! Unfortunately my T.P holder is on the wall on the side of my bathroom sink....so I can't get in front of it :(
Forum: How to make... 10-26-2011, 09:27
Replies: 8
Views: 1,089
Posted By SarahBeth
Re: tutus for teens

I just had a 20 year old contact me (want a tutu for part of her halloween costume) and she gave me the measurement for where it'll sit on her hips (38 in), BUT i've never made one for someone older...
Forum: How to make... 10-17-2011, 09:29
Replies: 4
Views: 637
Posted By SarahBeth
Re: What's the best way to store a tutu?

To re fluff and get all the kinks out of it, I put it on a hanger and hang it in the bathroom for 10 min. with a hot shower running. (steams it) then i straighten it all out while still in the...
Forum: How to make... 10-06-2011, 10:44
Replies: 118
Views: 54,712
Posted By SarahBeth
Re: Double layered tutu

I tried over and over and over, and STILL could not get it to where the "waist band" only showed one color....luckily the girl I made this for didn't care lol....and I think it turned out good :)
...
Forum: Hairbow Gallery 10-06-2011, 10:33
Replies: 14
Views: 655
Posted By SarahBeth
Re: My first No Sew Tutu

A lot better than my first one, too lol....I only used 1 layer of tulle...whispy lil thing haha
Forum: How to make... 10-04-2011, 10:34
Replies: 13
Views: 1,160
Posted By SarahBeth
Re: Tutu & Onesie set I made!!!

I made it for my friend's who just had twins (boy and girl). It's going to be for their 6th month pictures (total hick dad who loves tractors lol) and it's kinda cool cuz the boy could wear the...
Forum: How to make... 10-03-2011, 11:18
Replies: 13
Views: 1,160
Posted By SarahBeth
Forum: How to make... 10-03-2011, 09:40
Replies: 13
Views: 1,160
Posted By SarahBeth
Forum: How to make... 10-03-2011, 09:25
Replies: 13
Views: 1,160
Posted By SarahBeth
Tutu & Onesie set I made!!!

:amanda: Sorry it's so huge lol. What's everyone think???

http://a4.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash4/304393_10150312974879076_503219075_7719602_1566910424_n.jpg
Forum: How to make... 09-06-2011, 04:27
Replies: 22
Views: 2,087
Posted By SarahBeth
Re: Went to Walmart today and....

It would have been funny if you snuck up behind her and was like WHAT R U DOING? hahaha;;D
Forum: Picture Perfect 08-23-2011, 05:08
Replies: 3
Views: 312
Posted By SarahBeth
Re: Sold my 1st tutu!!!

Thanks!!! I'm so proud of myself ;;D
Forum: Picture Perfect 08-23-2011, 05:02
Replies: 3
Views: 312
Posted By SarahBeth
Sold my 1st tutu!!!

Sorry if I posted this in the wrong area, but I had no idea where it should go lol....

I am super excited!!! Sold my first one (can't keep giving them away as gifts!!) for $30! WOOHOO!!!:amanda:...
Forum: How to make... 08-23-2011, 12:13
Replies: 6
Views: 1,872
Posted By SarahBeth
Re: Adult tutu dress

That dress is soooo cute!!! Good luck ;;D
Forum: How to make... 08-22-2011, 04:20
Replies: 11
Views: 1,108
Posted By SarahBeth
Re: a few tutu questions!

good idea! (books and doing the 1 knot alternative)
Forum: How to make... 08-22-2011, 12:06
Replies: 11
Views: 1,108
Posted By SarahBeth
Re: a few tutu questions!

I'm 9 months pregnant!! (Due this Friday!!) Congrats to you! :amanda:
I still use my thigh.....so I can't really help you there. I remember reading once that a girl used a pot (for the stove). Maybe...
Showing results 1 to 25 of 42

 
http://www.hipgirlclips.com/store/images/medium/rock-star-ribbon-offray-7-8-satin.jpg   http://www.hipgirlclips.com/store/images/medium/7-8-flower-grosgrain-ribbon.JPG Tested! Snap Clips Shipping Supplies Alligator Clips--Silver E-6000 http://www.hipgirlclips.com/store/images/medium/5-8-hello-kitty-satin-ribbon-orchid.jpg

All times are GMT -5. The time now is 05:17.


Powered by vBulletin® Version 3.8.3
Copyright ©2000 - 2018, Jelsoft Enterprises Ltd.
LinkBacks Enabled by vBSEO 3.1.0
Hip Girl Boutique Instructions - Copyright © 2007

Ad Management by RedTyger